Varför stickar jag vantar på våren?

 
Mamma är inte en så bra handmodell...
Men iallafall.
Våren har kommit nu. Det är varmt i varenda gatuhörn. Solen lyser nästan alla timmar om dygnet och vart man än går så förvandlas man till en fontän.
Varför då inte ta tag i värmen med ett par tjock vantar tänker jag ju då.. Eller?
Något i mig vill skapa saker hela tiden. Vill göra saker som går att använda. 
Och för att jag inte ska få en chock när vintern väl kommer så får man ju göra dessa vantar nu.

Maj månad är snart slut och jag får inleda mitt garnhandlande igen. Lyckorus!
Inte lika lycklig över sommaren dock.
Men vad gör man inte för att gräset ska vara grönt...
 
Ha det bäst fina ni.
 
It's my mom on the picture. She isn't the best hand model but I like her.
It spring now. Official spring. It'r hot, you sweat. 
So I made some new gloves, 'cuz when winter comes. I don't want to be cold.
 
May has soon reached the end. And I'll start shopping yarn again.
Hope you have it wonderful out there.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0