När man har för lite garn

Det finns så många saker som är hemska. Svält, krig, våldtäkter, våld, förtryck, rasism och så vidare. Men det är också väldigt hemskt att sticka på en tröja och känna att man snart är klar.
Men då är garnet slut.
 
Exakt det har hänt mig just nu.
Jag saknar ett nystan av det garn jag just nu använder, minns inte namnet på det men det är mysigt. Inte nog med att garnet är slut och jag måste köpa nytt. Garnaffären är stängd tills mitten av Juli.
Att jag ska behöva vänta så länge på att få färda min oerhört vackra tröja trodde jag inte när jag började.
 
Men det är fortfarande sommar och regnet öser ner utanför mina fönster. Jag älskar regn för det tillåter en att sitta inne och njuta av garn i mängder, mysiga filmer och fantastiska tesorter.
 
Min enda fråga just nu är; vad ska mitt nästa projket bli?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0